Readers Take on the Times' Lousy Coverage of the Duke "Rape" Hoax

Public Editor Barney Calame gets a chilly send-off - five letters criticizing the Times' slanted coverage of phony rape allegations against the Duke lacrosse team.

Outgoing "Public Editor" Piles on Praise for "An Exceptional Newspaper"

Blunt in-house criticism? Didn't happen.

Meet the New Public Editor, Same as the Old Public Editor?

Bill Keller praised new Public Editor Clark Hoyt's old newspaper chain for its skepticism over the war in Iraq.

The Public Editor Tackles His Paper's Shoddy Duke Lacrosse Coverage

Barney Calame keeps the gloves on in his criticism of the paper, but does offer some insights (and some mea culpas) about why the paper was so willing to think there was a rape case to be made. ...

The Times Preens Over Its Skepticism on Iranian Meddling in Iraq

After being criticized by liberals after failure to find huge stocks of WMD, the Times leans heavily towards skepticism about regarding Iran's involvement with Shiites in Iraq.

Another Times Reporter Goes on Rose Show and Says Bush's "Surge" May Work

Will the Times criticize Sabrina Tavernise for her comments on the Charlie Rose show, like it did those of military reporter Michael Gordon?

The Public Editor Gets Tough on Bad Marriage Story

Barney Calame on the Times' controversial claim that "51% of Women Are Now Living Without Spouse": "It was discouraging to find yet another article with an unusual angle that didn't seem to ...

Fox News Cites Times Watch's Story on Double Standards

Brit Hume led off his "Political Grapevine" by noting a Times Watch discovery: Two Times reporters who have appeared on Charlie Rose relayed personal opinions on the broadcast - but only the one ...

Times Reporter Chastised for Saying He Wants US to Win in Iraq

The Times' military correspondent got in hot water for advancing a personal opinion on the Iraq War on television. But what about liberal reporters who do the same?

The Times Corrects Its Phony Abortion Story

Public Editor Barney Calame gets results: "The Times should have obtained the text of the ruling of the three-judge panel before the article was published, but did not vigorously pursue the ...
Syndicate content